Vettel triumfoval v hlavných pretekoch VC Kórejskej republiky

06.10.2013 Celý región

Jeongam 6. októbra (TASR) - Nepretržitý trojnásobný šampión formuly 1 Sebastian Vettel zúročil pozíciu najrýchlejšieho jazdca kvalifikácie na triumf v hlavných pretekoch Veľkej ceny Kórejskej republiky, ktorá bola 14. podujatím seriálu MS. Za ním skončili dvaja jazdci na Lotuse - Fín Kimi Räikkönen s mankom 4,224 s, tretí bol jeho francúzsky tímový kolega Romain Grosjean (+4,927 s).

Dvadsaťšesťročný Vettel na monoposte Red Bull absolvoval 55 kôl na okruhu v Jeongame v čase 1:43:13,701 h, vyhral už ôsme preteky v tomto roku, štvrté v rade (34. v kariére - pozn.) a neohrozene mieri za ziskom štvrtého titulu majstra sveta. Týmto počinom by sa v historických tabuľkách vyrovnal Francúzovi Alainovi Prostovi. Najviac, až sedem individuálnych titulov v efjednotke, má na konte Vettelov legendárny krajan Michael Schumacher.

Do konca sezóny zostáva odjazdiť päť Veľkých cien. Vettel pred Fernandom Alonsom, ktorý skončil v Jeongame až šiesty, zvýšil náskok na čele klasifikácie na 77 bodov. Seriál nadviaže na ázijské turné už o týždeň 13. októbra, elitu motošportu privítajú v Japonsku.

Ideálne počasie

V Jeongame panovalo počas hlavných pretekov priam ideálne počasie. Na oblohe mraky, ale nezapršalo z nich a na suchom, jemnom asfalte novučičkého okruhu mohli jazdci naplno "rozbaliť" svoje umenie. Alonso prvýkrát v tejto sezóne stratil pozíciu na štarte po tom, ako sa pred neho na 5. priečku natlačil Hülkenberg. Úvodné zákruty mohli ovplyvniť ďalší priebeh, jemné rošády aj priniesli, ale zosadenie Vettela z postu lídra sa nekonalo. Grosjeanovi sa však podarilo predbehnúť Hamiltona, čím sa dostal do pozície Vettelovho stíhača.

Suverénny Nemec si však opäť jazdil svoje preteky, okamžite po štarte "ubzikol" konkurentom a jazdil s prehľadom na dobre pripravenom vozidle. Dôležitým momentom bolo, že sa po prvej zastávke v boxoch dokázal po návrate na trať rýchlo skonsolidovať a udržal si vyše trojsekundový náskok pred Grosjeanom. Heppenheimský rodák nebol síce taký presvedčivý ako naposledy v Singapure, ale aj tak sa pevne udržal na vedúcej pozícii.

Hamilton nevymenil včas pneumatiky

Okruh v Jeongame ponúka dostatok možností na predbiehanie, ťažiť z toho mohol Hamilton, ktorý v 11. kole atakoval po výjazde z boxovej uličky Romaina Grosjeana. Ten mal plné ruky práce, aby si manévrami v zákrutách udržal druhé miesto.

V 25. kole mal Hamilton pocit, že jeho pneumatiky sú opotrebované. Inžinieri tímu mu do vysielačky povedali, aby pokračoval v jazde, no Britovo vozidlo bolo s pribúdajúcimi minútami evidentne pomalšie, čo využil Rosberg na predbehnutie.

V 32. kole Mexičanovi Sergiovi Perezovi praskla pneumatika a jej roztrhané kusy ohrozovali ostatných pretekárov, na trati sa tak objavilo safety car. Vettel s Grosjeanom ešte jeho príchod využili na návštevu boxov. Na konci 36. kola opustilo safety car vozovku, Vettel sa bez problémov striasol súperov, no smolu mal jeho kolega Mark Webber, ktorého po šmyku v prvej zákrute vytlačil z trate Adrian Sutil. Webber stratil kontrolu nad monopostom, z ktorého šľahali plamene a valil sa hustý čierny dym. Bol to signál pre druhý výjazd safety car. Na prekvapenie všetkých sa však na trati objavilo hasičské vozidlo domácej výroby, ktoré zmätene kľučkovalo a až po chvíli organizátori pretekov tento lapsus napravili.

V závere súboj Hamiltona s Hülkenbergom

Ešte pred incidentom s kokpitom Webbera sa Räikkönenovi podarilo predbehnúť Grosjeana, čo uniklo záberom televíznych kamier. Fín sa z 9. priečky, ktorú si vyjazdil v kvalifikácii, dostal senzačne až za Vettela. V závere zviedli pekný súboj Hamilton a Hülkenberg. Vyšiel z neho víťazne nemecký pilot a udržal si štvrté miesto, čím sa zaradil medzi hlavné postavy pretekov. Sklamaním bolo 6. miesto Alonsa, ktorému už len bliká nádej na zosadenie Vettela z trónu. Rozhodnutie o titule môže padnúť teoreticky už v Japonsku, no reálnejšie je, že sa tak stane až 27. októbra v Indii.

"Nie je jednoduché odolať tlaku súperov, keď sa po odchode safety car zmažú medzi súpermi odstupy. V dnešných pretekoch som musel vynaložiť veľa úsilia, aby som si dokázal udržať vedúcu priečku, lebo Kimi aj Romain boli súťaživí a navyše mali lepšie pneumatiky. Víťazstvo je potešujúce, zrodilo sa vďaka výbornej tímovej práci. Vychutnávam si tieto chvíle, vlastne všetci si užívame túto skvelú sezónu," povedal Vettel počas slávnostného ceremoniálu. Na najvyššom stupienku kórejskej Veľkej ceny stál nemecký pilot už tretíkrát v rade.

Výsledky VC Kórejskej republiky (55 kôl, 1 kolo = 5,615 km, spolu 308,630 km):
1. Sebastian Vettel (Nem./Red Bull - Renault) 1:43:13,701 h, 2. Kimi Räikkönen (Fín./Lotus - Renault) +4,224 s, 3. Romain Grosjean (Fr./Lotus - Renault) +4,927, 4. Nico Hülkenberg (Nem./Sauber - Ferrari) +24,114, 5. Lewis Hamilton (V. Brit./Mercedes) +25,255, 6. Fernando Alonso (Šp./Ferrari) +26,189, 7. Nico Rosberg (Nem./Mercedes) +26,698, 8. Jenson Button (V. Brit./McLaren) +32,262, 9. Felipe Massa (Braz./Ferrari) +34,390, 10. Sergio Perez (Mex./McLaren) +35,155, 11. Esteban Gutierrez (Mex./Sauber - Ferrari) +35,990, 12. Valtteri Bottas (Fín./Williams - Renault) +47,049, 13. Pastor Maldonado (Venez./Williams - Renault) +50,013, 14. Charles Pic (Fr./Caterham - Renault) +1:03,578 min, 15. Giedo van der Garde (Hol./Caterham - Renault) +1:04,501, 16. Jules Bianchi (Fr./Marussia - Cosworth) +1:07,970, 17. Max Chilton (V. Brit./Marussia - Cosworth) +1:12,898, 18. Jean-Eric Vergne (Fr./Toro Rosso - Ferrari) + 2 kolá, 19. Daniel Ricciardo (Austr./Toro Rosso - Ferrari) + 3 kolá, 20. Adrian Sutil (Nem./Force India - Mercedes) + 5 kôl

nedokončili preteky: Mark Webber (Austr./Red Bull - Renault), Paul Di Resta (V. Brit./Force India - Mercedes)

poradie jazdcov:

1. Vettel 272, 2. Alonso 195, 3. Räikkönen 167, 4. Hamilton 161, 5. Webber 130, 6. Rosberg 122, 7. Massa 89, 8. Grosjean 72, 9. Button 58, 10. Di Resta 36, 11. Hülkenberg 31, 12. Sutil 26, 13. Perez 23, 14. Ricciardo 18, 15. Vergne 13, 16. Maldonado 1

poradie tímov (Pohár konštruktérov):
1. Red Bull - Renault 402 bodov, 2. Ferrari 284, 3. Mercedes 283, 4. Lotus - Renault 239, 5. McLaren 81, 6. Force India - Mercedes 62, 7. Sauber - Ferrari 31, 8. Toro Rosso - Ferrari 31, 9. Williams - Renault 1
 

Vyberte región